【世界盃Q and A】潘文迪鼓勵新一代努力: 被睇低更加要爭氣

吳家祺 @ UPower

潘文迪的世界盃記憶,由何時開始?

潘文迪效力香港隊多年,退役後一度出任港隊助教。 資料圖片

潘文迪,曾是香港代表隊成員,司職中場,球員時代曾經效力東方、南華、晨曦、愉園等球會,現為港超聯球隊愉園董事。

球員時代的阿迪青靚白淨,是贊助商辦足球類活動的寵兒。 資料圖片
資料圖片

Q. 你第1次睇世界盃,係邊一屆,有咩深刻記憶?

A. 第一次係1986年墨西哥世界盃,當時我9歲,最深印象係馬勒當拿。當時我開始玩樂性質咁踢足球,屋企人睇世界盃,我又睇。當時只係知道馬勒當拿,好勁,印象好模糊,只係諗佢咁矮又咁勁?

之後,好認真睇應該係1998年法國世界盃。以前無咁多波睇,當時體院年代在宿舍住,平時一早瞓著準備翌晨練波,直到1998年,已經出來踢職業球隊,先真真正正睇世界盃,大約係咁。

馬勒當拿在1986墨西哥世界盃奠定球王地位。 AP圖片

Q. 自己踢過幾多屆世界盃,入選香港隊? 形容一下踢世界盃的感受?

A. 我踢咗好多年香港隊,由奧運隊開始。記得1995、96年,皇朝盃,當時係新人咁入選過,因為同期太多人,自己只是出道不久。自己的港隊生涯斷斷續續,要睇有冇得踢,自己是可以踢到不同位置。

我踢香港隊的最深印象,應該是2006年世界盃亞洲區外圍賽,當時抽中和中國隊交手,我全部有份踢。當年中國隊主力是鄭智和李瑋鋒等,最記得是北上廣州那一場。(香港隊輸0:7,但因淨勝球差不及中國而出局,范俊業在比賽過程中撲出鄭智12碼,因此一戰成名。)

當年香港隊出線機會渺茫,但全隊人都好努力踢,要為香港出一分力,記得那時候黎Sir帶隊,他滿意那一屆香港隊的整體表現。那場比賽作客廣州很有打仗感覺(2004年11月17日,香港隊作客廣州0:7負中國),因為中國隊正在爭出線,他們非常緊張。我們住的酒店包了一層樓,有保安在樓層門口把守,下令不可以走出酒店,要確保一切安全。平常也有機會離開酒店散步放鬆,但那一次完全沒有。

2004年進行的06世界盃外圍賽,潘文迪緊追鄭智。 受訪者提供圖片
范俊業在2004年的世界盃外圍賽鬥中國左飛右撲。 Getty圖片
已故的黎新祥教練帶領香港隊征戰多年。 資料圖片

Q. 歷來咁多個香港球星之中,自己最欣賞邊個,點解? 有份踢香港隊,你覺得咁至係有球星的身份嗎?

A. 踢香港隊等於球星? 可能香港市場比較細,好多人概念係咁。但其實好多球員無入選香港隊,但在所屬球會踢得好好,只是戰術運用不同未必可以成為港將,特別是前鋒、龍門位置更是非常難爭。至於中場,可能教練鍾意瘋搶型、有些教練喜歡用波型,都要看那一期的香港隊教練要求甚麼。

以前,球員會樹立形象,有個人特點讓人記憶深刻。好似和哥李健和,唔洗講,落底線出波,一定有呢樣。山度士,中場推波、踢法靈活,射波又好,這些都是他的特性。又好似阿雞羅繼華,技術好純熟,偉仔譚兆偉跑動、傳送及入楔埋門威力都好好,各有特色。現代球員平均化咗,每樣都有一些,但一定要有你個人特點,球迷先會記得起你。

長頭髮的李健和非常瀟灑,招牌菜是底線傳中。 受訪者相片
山度士的腳法和頭腦得到球迷欣賞。 資料圖片

Q. 除左香港隊之外,你最鍾意邊一支國家隊,點解咁欣賞對方?

A. 細個中意巴西,羅馬里奧,白必圖,卡富上一代的右閘(佐真奴)都係非常好睇的球星,近年就喜歡睇西班牙。羅馬里奧,我細細個就睇佢踢波,佢真係好好技術。禁區內,佢一攞波,對手mark佢唔到。鞋頭篤、快腳射,往往就有入波。

另一位欣賞的巴西球星是鄧加,自己出道時位置和他相同,他在這個位置真是處理得好好。後來他去了踢磐田山葉,我在南華和他同場踢過,他的長傳真是一流。

自己算好運氣,在不少外隊賽事都有上場,曼聯來咁多次香港,我現役時都有和他們踢過,他們真係好勁。巴塞隆拿來港,我踢愉園傑志聯隊有落場,亨利、恩尼斯達、朗拿甸奴都有交手。恩尼斯達又矮又好波,同場較量感覺更深刻。但最深印象都是「細哨」朗拿甸奴,看他熱身時動作好慢,好似不太犀利,但一落場「打真軍」時速度快好幾倍,完全追不到,可見每個球星的熱身和特性都是不同。

獨狼羅馬里奧的球技令潘文迪著迷。 Getty圖片
潘文迪曾和鄧加交手,他說這位球員的世界級球技值得欣賞。 Getty圖片
眾多球星之中,阿迪指細哨最不可思議,落場較量時真的大超班。 Getty圖片
阿迪曾經和曼聯名將傑斯交手。 受訪者提供圖片
最深印象是朗拿甸奴,潘文迪指同場更加感受到他的技術高超。 受訪者提供圖片

Q. 上屆世界盃外圍賽,兩次中港大戰,講下你自己最深刻的感受? 是否一定要同政治掛勾,大家先肯瘋狂地支持香港隊?

A. 上屆兩和中國,論戰果當然是好。但我自己覺得,要面對或者解決的問題,是本地球員青黃不接。用入籍兵不是錯事,但如果有一些位置,大家功能差不多,是否可以起用本地人踢呢?一,是讓他們爭取表現,二是讓人知道有華將都出到成績。當然,這些都要靠我們再做好青訓工作,培養年青球員抬頭。

至於政治和足球,問心我唔識政治,唔想評論。我一直認為搞體育應該簡單一點,唔想件事複雜咗,分化咗。大家支持香港足球,為球員打氣,盡量不牽涉政治入去,因為有政治加入實在太複雜。一心一意打氣,對體育、足球都正面一點。

2015年中港大戰,全城哄動。 資料圖片
資料圖片
資料圖片

Q. 今屆4支對手,伊朗、伊拉克、巴林、柬埔寨,你預期香港隊可以踢出點的成績,或者畀到咩表現球迷睇?

A. 今屆4隊,大家可能以為柬埔寨較差,事實不是想像中易打。(訪問時尚未比賽,最終香港作客和1:1) 今次抽了很多西亞球隊,我踢的年代都很少面對,這是新的挑戰,困難好多。成績上,我們不要期望得太好。

足總、教練又好,想改變一些事情,我覺得大家要畀一些時間支持他們去轉變。如果香港足球永遠只係諗返轉頭,咁係唔會有進步。

在我來看,我支持年青球員,一些新入選香港隊的球員。好似今屆省港盃,大家睇低一線,結果有新衝擊,有變化。我不抗拒入籍兵,但不要因此抹殺好的年青球員,希望年青球員爭氣,總而言之,大家加油!

晨曦年代最威水。 資料圖片
資料圖片
阿迪是港隊港聯常客。 資料圖片
效力南華時代經常捧盃。 受訪者提供圖片
晨曦時代主力中場。 受訪者提供圖片
2004/05球季,晨曦一度贏過五冠王。 受訪者提供圖片
時光飛逝,阿迪現為愉園董事。 愉園球迷Peter支持10年以上,開操日前來找老朋友潘文迪寒暄。 資料圖片
阿迪現為愉園董事。 資料圖片
資料圖片
愉園下場比賽是9月15日(周日)作客鬥標準流浪,下午2時30分在鄧肇堅運動場開賽。 資料圖片
拿起世界盃獎盃拍攝,阿迪想見到港隊越踢越好。本網記者攝
資料圖片
陳俊樂(16號)攻入香港隊在本屆世盃外第一個入球。 足總圖片
香港隊周二(9月10日)晚上8時在大球場鬥伊朗。 足總圖片

Facebook Conversations