「玻璃骨」港女求學路不言棄 自學中文「踏」入大學追夢

Ching Koo @ UPower

學習無界限,讀書係一件好幸福嘅事……

「玻璃骨」(成骨不全症Osteogenesis Imperfecta)是一種罕見病,患者的骨骼扭曲,身體比正常人脆弱,容易因遭受外來力量而骨折。Kelly就是其中一位玻璃骨患者,但她克服了常人難以想像的困難,自學中文入讀大學,用自己小小的身軀努力追尋夢想。

「由細到大我都未試過站喺地下,或者行過一步路」Kelly平淡地說著。因為玻璃骨的緣故,Kelly告知自小無法站立,七歲前只能一直躺在「BB床」上「我七歲之前仲未識得坐,咁呢瞓喺床仔度,咁我好記得㗎,嗰個床仔好似BB床咁樣,有個床欄,床欄之間就見到我哥哥,咁可以走嚟走去,可以行去邊就行去邊,咁嗰陣時我已經覺得好出奇,點解哥哥可以,自己唔可以呢?」「點解定期每到一個時間,啲手腳就會痛起上嚟呢?」七歲前的Kelly透過床欄了解世界,漸漸明白自己與哥哥、表弟的不一樣。

本網記者攝

 要帶殘障小朋友入讀一個主流學校其實非常困難,Kelly的整個童年都在家中度過,她說:「學校對我細個嚟講好陌生。」因此Kelly錯過了幼稚園、小學、中學,但卻從收音機中「自學成才」。

大約七八歲的時候,她意識到自己喜歡唱偶像黎明的歌,那麼就知道如何閱讀歌詞,於是她便開始攞起支筆,嘗試去抄歌詞,學習寫字。一直練習偶像的中文歌,令Kelly到十二三歲左右,不經意間已能讀懂報章上的字。所以Kelly對偶像都心存感激,自己也有一個小小心願,希望能見到偶像一次。

收音機除了令Kelly學會中文字之外,還令Kelly喜歡上音樂,克服身體的阻礙,學會鋼琴。彈鋼琴可以練好身體,但可惜的是「玻璃骨」隨著年紀增長會令病症惡化,如耳骨撞曲,現在Kelly聽力亦出現問題,與人傾談時,需要對方大聲一點才到聽到,體力也日漸下降。

本網記者攝

對於普通人而言,24歲已是從大學畢業踏入社會的年紀。但在Kelly的人生裡,24歲她才正式踏入校園,入讀毅進課程。「聽力各方面,嗰陣時未係影響咁大㗎,對我嚟講,最大嘅艱難,喺學習基礎上我真係從零開始」。毅進課程之前,她從未接受過正規的教育,一直堅持自學才走到了今天,才算正式成為一個學生。

本網記者攝

本來能完成毅進課程Kelly已經非常滿足,但她對學習仍保持著一份好奇:「學習都係冇界限㗎,同埋我都發現自己係好鍾意學嘢嘅人」。於是在朋友的鼓勵下,Kelly又報讀了大學,接受人生新的挑戰,追尋自己下一個夢想。

她笑說:「我依然都係學生,都係努力中嘅」。

 

Tagged:

Facebook Conversations